نقد تئاتر

« در تله تکرار »، نوشته ای بر نمایش خاک سفید به کارگردانی محمدرضا هلال زاده / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

خاک‌سفید اجرایی رئال و روایتی از باندهای قاچاق و توزیع موادمخدر و خلافکاران منطقه خاک‌سفید تهران است.منطقه‌ای در تهران که…

بیشتر بخوانید »

نوشته ‌ای بر نمایش نشخوار به کارگردانی محمدحسین اثنی عشری / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

ایده تا اجرای کارگاهی با وجود موسسه‌ها و مجموعه‌های خصوصی آموزشی تئاتر، کم‌کم به یک پایه ثابت اجراهای بر صحنه…

بیشتر بخوانید »

“زوال بدون انقضا” نوشته ای بر نمایش شب بیست و یکم / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

شب بیست و یکم از اولین نمایشنامه‌های محمود استادمحمد است که حدود بیست‌وسه سالگی و اوایل دهه‌ی پنجاه به نگارش…

بیشتر بخوانید »

«دغدغه‌های اجتماعی در قالب سرگرمی »، یادداشتی بر نمایش هجده سالگی به کارگردانی فردین رحمانپور / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

هجده‌سالگی اگرچه می‌خواهد دغدغه‌مند و با تمرکز بر موضوعی اجتماعی و آگاهی‌بخش برای طیف تماشاگران و علاقمندان به تئاتر نقش…

بیشتر بخوانید »

اتودهای کلاسی در صحنه‌های عمومی، نوشته ای بر نمایش شب/خارجی/یرما – منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

سالن مولوی پس از وقفه‌ای که در سال جدید با وجود وضعیت قرمز بیماری کرونا، به‌وجود آمد، میزبان نمایشی از…

بیشتر بخوانید »

“روایتی خنثی” یادداشتی بر نمایش نقره ای به کارگردانی محمد تنها / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

نقره‌ای متنی از جلال تهرانی‌ست که شاید در دسته‌ی دومی از متن‌های او قرار می‌گیرد که بیش از آنکه یک…

بیشتر بخوانید »

تصرفِ چرکِ عشق، یادداشتی درباره نمایش چرک اثرعادل عزیزنژاد/ منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

در سالن کوچک مجموعه‌ی شهرزاد، نمایشی در حال اجراست که داستانی رئال از خانواده‌ای ایرانی دارد. خانواده‌ای که در آستانه‌ی…

بیشتر بخوانید »

“زنانگی مصادره‌شده” نوشته ای بر نمایش یاماها اثر کهبد تاراج / منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

«یاماها» نمایشی از کهبد تاراج با همان ساختاربندی ویژه او در متن‌هایی‌ست که خود می‌نویسد و اغلب نیز به‌عنوان کارگردان…

بیشتر بخوانید »

« در سطح روایت » نگاهی به نمایش حاد به کارگردانی ابراهیم عبدی / منقد هنرنت: نیلوفر ثانی

حاد نمایشی بر پایه موقعیت‌سازی‎ست که قرارست وضعیت سه کاراکتر را در شرایط بحرانی ترسیم کند. وضعیتی متمرکز بر ویژگی‌های…

بیشتر بخوانید »

نقدی بر نمایش “دوستان” به کارگردانی نادر نادر پور / منتقد هنرنت: آریو راقب کیانی

نمایش “دوستان” همچون نمایشنامه تعارفی با به استهزاء کشیدن مساله دموکراسی ندارد. حق رای اهداء شده از طرف پدر خانواده…

بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا